Villamos vonalak
A villamos vonalak korszerűsítése során az egyik kitűzött cél, hogy a villamos külön pályán haladjon. Ez azért előnyös, mivel a villamos nincs kitéve a közúti torlódások hatásának sőt, a jelzőlámpáknál is előnyben részesíthető. Ez vonzó, gyors alternatívát fog jelenteni a gépkocsi-használattal szemben, és minőség-javulást a jelenlegi tömegközlekedési színvonalhoz képest.
A másik kitűzött cél: füves vágányok kialakítása ott, ahol a közlekedési környezet azt lehetővé teszi. A füves vágány elsősorban környezeti szempontból kedvező: radikálisan csökkenti a villamos-járművek elhaladásának zaját, elnyeli, megköti a szálló port, párologtat illetve nem zárja el a talajnedvesség útját, és esztétikus látványt ad a nyomvonalnak.
A korszerűsítés részeként az újonnan kialakított villamos megállók peronja magasított lesz és rámpával egészül ki, amellyel biztosítható a teljesen akadálymentes ki- és beszállás. Ez azt jelenti, hogy a 30cm magas peron egy szintbe kerül az alacsonypadlós jármű szintjével, ezért a mozgássérültek vagy a babakocsival közlekedők segítség nélkül közlekedhetnek.
Az elektromos közösségi közlekedés fejlesztése nagyprojekt Szeged mindhárom jelenlegi villamos vonalát: az 1-es, 3-as és a 4-es vonalat is érinti. Emellett egy új vonal is létesül: a 2 es vonal a Rókusi körúton, amely a Csongrádi sugárút és az Indóház tér között közlekedik majd. A fejlesztés szinte minden területet érint: korszerűbb lesz a pályarendszer, az áramellátás és a forgalomirányítás, átépül számos csomópont, új megállók és járművek lesznek. Az egyes villamos vonalak fejlesztésének részleteit az almenüpontok tartalmazzák: