Újszegedi hídfő
Műszaki tartalom
Újszeged közforgalmú közlekedésének komoly időveszteséget okoz a reggeli csúcsforgalom, amikor a Belvárosi-hídon kialakuló torlódásban vesztegelnek az utasokkal telt járművek. Sokszor egy-két buszban, troliban több ember vár az átjutásra, mint a torlódás összes személygépkocsijában együttvéve. Általánosak az újszegedi és a szőregi buszvonalakon a Belváros irányába a 10 perces késések. Ezért fontos és indokolt a közforgalmú közlekedés segítése, amire a hídra vezető valamennyi utcát átfogó terv készült.
A Székely sor teljes hosszán, valamint a Népkert sor és a Vedres utca egy részén autóbuszsáv épül, a hídfőben illetve az említett utcák csomópontjaiban speciális, forgalomfüggő lámparendszer biztosítja majd a buszok és trolik átjutását a Belvárosi-hídon, a torlódások kikerülésével. A lámparendszer nem enged majd több járművet a hídra, mint amennyi azt elhagyni képes, ezáltal a torlódást mintegy "hátrahúzva" elkerülési lehetőséget ad a buszoknak és troliknak a buszsávokon - amelyek tiszteletben tartását kamerás megfigyelő rendszer ellenőrzi majd. A Székely sori és a Vedres utcai, Belváros irányú megállókat összevonják a Torontál tér melletti új, közös megállóba, ami gyakoribb járatokat jelent az utasoknak, és javítja a P + R parkoló kapcsolatát is. Fontos szempont volt a kerékpáros kapcsolatok megtartása is.
Vissza a lap tetejére
Engedélyek, beadványok, határozatok
Beadvány
Újszegedi hídfőben forgalomirányító rendszer kiépítése
Egedélyező hatóság: Nemzeti Közlekedési Hatóság, Kiemelt Ügyek Igazgatósága
Ügyiratszám: KU/VF/32/6/2008.
Beadás dátuma: 2007. május